Könyvtári foglalkozás
A könyvtár, mint az ismeretek tárháza sok segítséget tud nyújtani a tanulási folyamat során.
„Rend a lelke mindennek” volt a foglalkozásunk mottója. Nemcsak a hétköznapi életünkre igaz ez, hanem a könyvtár működésének alapvető feltétele is.
A gyerekek megismerhették a szép-és szakirodalmi jelzetek jelentését, amelyek segítik a könyvtárban való tájékozódást. Gyakorolhatták a könyvtári ismeretszerzés technikáját, a könyvtári keresést.
A foglalkozás végére igazi „kis könyvtáros”-ként segítettek visszapakolni a könyveket a helyükre.
Táblajátékok, fejtörők – nemcsak „térerőhiány” esetén
Van-e létjogosutsága egy „hagyományos” táblajátéknak a digitális korban? Szerintük NAGYON IS VAN! Az élmény mellett rengeteg „haszna” van a jól megválasztott játéknak. Már azzal is fejlesztenek, hogy beindítják az érzelmi szférát a „racionális” agyműködés mellé. Növelik a problémamegoldás és az előrelátás képességét, a fantáziát, fejlesztik a mozgáskultúrát és a finommotorikát, Hozzájárulnak a kommunikáció, a kreativitás és a logikus gondolkodás fejlesztéséhez, a siker és a kudarc egészséges feldolgozáshoz. Becsületességre, igazságosságra nevelnek. Még hosszan lehetne sorolni az előnyöket, de egy biztos, felélesztik a gyerekekben, az ebben a korban meglévő alapvető játékosságot. És mindehhez nem kell más, csak egy tábla, néhány bábu, kavics, gyufaszál… és INDULHAT A JÁTSZMA!
Elsősegély – az ELSŐ SEGÉLY
Egy rendkívül fontos téma került napirendre az iskolánk védőnője által vezetett foglalkozáson, hiszen rosszullét, baleset esetén a beteg vagy sérült élete is múlhat a gyors és szakszerű segítség elmulasztásán. A kisdiákok nemcsak elméleti ismeretekkel gazdagodtak, és nemcsak a legszükségesebb tennivalókat beszélték meg, hanem a gyakorlatban is kipróbálhattak egy-két olyan „elemet”, ahol akár ők is segítséget nyújthatnak.
Fűfejű-készítés
Itt a tavasz, megújul a természet. A foglalkozást a teremtés-megújulás jegyében szerveztük. Reméljük, a kikelő fűmagok örömöt, kedvességet visznek majd a résztvevők szobáiba.
Népi sportjátékokMi az a méta? Hogyan fogjam meg a frizbit?
Ez volt az első kérdése azoknak a gyerekeknek, akiket a kíváncsiság űzött be a tornaterembe péntek délután. Játék és szabályismeret után, kipróbálták először a métát, majd a frizbit. Az első reakció, ami az volt:- „hát ez szuper”-, élvezettel játszották tovább, majd azt kérték máskor is, a többi barátokat bevonva, hadd játszhassanak. Mozgalmas péntek délután volt!
