ALTÖTTING- KARITATÍV MUNKA

on .

Iskolánk több mint egy évtizedes kapcsolatot ápol, az Altöttingben található Erzsébet ház vezetőségével. Ennek köszönhető, hogy nyáron a kikapcsolódás mellett az érdeklődő, szociálisan nyitott németül tanuló  diákok nyári önkéntes gyakorlaton vehetnek ott részt.

A résztvevők tevékenységük   által bepillantást nyerhetnek a ház működésébe és az országos több pontjáról érkező vendégek pihenését segítik.

Az idei nyáron 5 diáknak nyílt erre lehetősége.

Az alábbiakban az ő élménybeszámolójuk olvasható!

Altötting-ben jártunk!

Idén nyáron lehetőséget kaptunk, az iskolánknak köszönhetően, hogy három hétig Németországban dolgozhassunk. Egészen pontosan a Bajor-vidéken jártunk, Altötting városában. A városban körülbelül tizenháromezer ember él. Ez a kisváros egy nagy vallási központ, hiszen napjainkban rengeteg zarándok látogat el ide a nyár folyamán. A legfontosabb helysége a városnak a híres Mária-kegytemplom, amely II. János Pál pápa szerint Németország legelső Mária-kegyhelye.

Időnk nagyrészét egy hotelben (Caritashaus St. Elisabeth) töltöttük, amelyről fontos tudni, hogy beteg és szellemileg sérült csoportok látogatják kísérőkkel. Ezek a csoportok általában egy hétre érkeznek. A mi feladatunk a segítségnyújtás volt a hotel körül. Munkánk nagyrésze a konyhában és a kertben zajlott le.

A munka mellett a szórakozás sem maradhatott el. Minden héten kedd és csütörtök este közös „party” volt a hotel vendégeivel és más meghívott személyekkel. A keddi napokon pizzasütés, a csütörtökin pedig grillezés volt a program. Ezen alkalmaknak minden egyes percét élveztük, hiszen nagyon jó hangulat és finom vacsora társult a sok ember mellé. Ezen felül a német nyelv tanulása sem maradhatott el, hiszen rengeteg új szót tanultunk a munkánk során.

Összességében egy vidám és élményben dús három hétben volt részünk!

Farkas Péter, Majoros Fábián, Puklus Mátyás 11. C

"Két hatalmas bőrönddel és hátizsákokkal felszerelkezve indultunk el augusztus 11.-én Altöttingbe, a Caritashaus-ba. A 12 órás vonatút után nagyon jól esett, hogy sok szeretettel fogadtak minket. Már az érkezésünk estéjén érezhettük, hogy mennyire otthonos a hely és mennyire barátságosak az emberek. A sok munka mellett szabadidőnk is volt, ami alatt megismerhettük közelebbről a várost. A munkával töltött napjaink jó hangulatban teltek és ezt a dolgozóknak köszönhetjük. Lehetőségünk volt arra, hogy a vendégeknek, akik nagy része valamilyen fogyatékosságban szenved, ételt szolgáljunk fel és ezáltal néhány vendék különösen a szívünkhöz nőtt. Szünnapjainkon Münchenben és Passauban jártunk, ami egy jó kikapcsolódás volt a számunkra, valamint elkísértük a vendégeket Burghausenbe is, ahol Európa leghosszabb várán keresztül sétálhattunk. Rengetek élménnyel gazdagodtunk a két hét alatt. A búcsúzás nem volt egyszerű, hisz nagyon megszerettünk a helyet és az ott dolgozó és nyaraló embereket. Csak ajánlani tudjuk ezt a önkéntes munkát, hisz egy hatalmas lehetőség mindenki számára, hogy nyelvtudását fejlessze és, hogy a munka világába belekóstoljon."